De eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Floor Keizers - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Floor Keizers - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Floor

10 Januari 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallooooooo lieve vrienden uit het koude Holland

Mijn eerste week in Suriname zit er al weer op. Wauw wat ging deze week snel.

Vorige week een super vlucht gehad, binnen 9 uur gevlogen. Aangekomen op het vliegveld, het vliegtuig uit en gelijk een klap voor je hoofd. Je komt van een koud kikkerlandje naar een tropisch land. Met de regen jas nog aan, een lange spijkerbroek en dikke dichte schoenen in de rij staan voor een stempel. Vanaf dat moment wist ik dat alles niet meer zo gehaast gaat als in Nederland, wat duurde dat ongelofelijk lang.
Gelukkig 2 aardige mensen in het vliegtuig ontmoet die naast mij zaten en mij al veel konden vertellen over leuke trips en dergelijke.
Toen eindelijk de stempel in mijn paspoort stond was het wachten op de koffers, ook dit tempo zijn wij Nederlanders niet gewend. Eindelijk had ik alles. ik kon dus naar mijn taxi althans dat had ik gehoopt en gedacht, juist mijn taxi was er niet. Daar sta je dan, alleen in een vreemd land zonder geld waar je op dat moment mee kan betalen want of course de pin auto maat was leeg. Na lang wachten ik denk wel zo'n drie kwartier kwam daar dan eindelijk de taxichauffeur aan met mijn naam op zijn bordje :). De weg naar mijn kamer was al erg bijzonder. Overal zag je kleine huisjes daken van golfplaten etc.
Tijdens die lange rit kwam ik er al snel genoeg achter dat ze op de verkeersregels hier niets op uit doen en rijden als een stelletje imbecielen. Aangekomen bij mijn kamer ( lokale tijd 22 uur Nederlanders tijd 02.00 uur.) was ik natuurlijk onwijs moe wilde ik thuis berichten dat ik er was en gaan slapen. Maar goed, dat kon niet. De wifi code was er nog niet en daar konden ze niet achter komen die zou ik die maandag wel krijgen. Huis genoten waar ik gezellig mee kan kletsen of mijn verhaal kan delen kan ook niet want die komen pas begin februari.
Een poging doen om te gaan slapen dus.

De volgende dag, erg vroeg wakker en bijna geen oog dicht gedaan douchen onder de koude douche en eens verkennen wat er hier allemaal in de buurt is. Ik kwam er al snel genoeg achter dat waar ik woon niet veel is dan alleen maar de Chinees ( mini supermarktje).

Wat ik wel had was contact met meiden die ook hier op het terrein van Saron hebben gewoond. Hoe leuk toevallig iemand uit Oldenzaal.
geregeld dat Theo de tuin man van het terrein mij kon brengen naar ze.
Erg fijn want ze konden mij natuurlijk alles vertellen hoe het er hier aan toegaat.
Die dag al gelijk de dierentuin gezien hahah leuke invulling van de dag dus.

Verder zitten er onwijs veel studenten in de stad en een groep meiden waar ik goed en veel contact mee heb.
Surinaams nummer gelijk geregeld want die heb je zeker nodig om dingen te regelen met stage en voor het bellen van taxi's.

Wat ik nog wel moest regelen was een hangmat, ik verveelde mij dus pakte de bus naar het centrum voor nog geen 30 cent.
Aangekomen in de Saramacastraat midden in het centrum waar je dus alles kan kopen wat ja maar nodig hebt, werd ik door iedereen aangesproken. Rustig lopen daar kan dus niet.
Mensen zeggen ook wat doet een Bakra hier alleen blabla (het woord voor Nederlanders wat je zo elke minuut wel een keer hoort)
De bus daar in tegen was echt een belevenis. Z'n klein kleurrijk mini busje die net als iedereen rijd als een imbeciel stopt langs de weg maakt niet uit waar, en pas terug gaat als de bus vol zit. Gelijk wat gezien van de omgeving hier dus.

De eerste week veel leuke dingen gedaan zoals uiteten, cocktails drinken zwemmen en uitgaan. Tot nu toe voelt het als 1 grote vakantie.
Gisteren met wat meiden in het casino geweest, we hebben ons de ogen uit gekeken. Je mag zelf weten hoeveel je inlegt als het maar minstens 10srd is wat gelijk staat aan ongeveer 2,50. Je kan dan onbeperkt drinken en kan eten van een soort van minibuffet. In de avond gaan ze rond met cake/koek. Prima vermaakt dus voor z'n 2.50.

Maandag begin ik dan op stage, ik loop 4 dagen in de week stage en 1 dag heb ik dan om te werken aan mijn opdrachten. Gelijk geregeld dat ik dus van maandag tot en met donderdag stage loop, want vanaf donderdag kan je perfect uitgaan heb ik al wel gemerkt.

Het genieten gaat hier prima en ben al aardig gewend aan aan de heerlijke temperatuur ook is de regenperiode bijna op het eind.

Ik ga maar weer eens liggen in mijn hangmat en kan ik verder lek gestoken worden door de muggen die dat blijkbaar graag doen. Zo veel muggen kan ze niet eens meer tellen op mijn benen.

Morgen waarschijnlijk m'n eerste uitje naar nieuw Amsterdam. Wanneer ik weer wat zinnigs te vertellen heb dan alleen maar het feest en het stap leven van hier horen jullie van mij.

Liefs uit een warm Paramaribo.
xxxxxx Floor

• 10 Januari 2015 - 20:32

Kitty Unshelm:

Goed begin Floor!!!xx

• 10 Januari 2015 - 21:27

Monique Unshelm:

Floortje ik ben super blij dat je het zo naar je zin hebt xxx mama

• 10 Januari 2015 - 22:37

Marica :

Wat kun je het allemaal mooi beschrijven Floor! Fijn dat de eerste week zo goed is bevallen, het kan alleen nog maar mooier worden....
    Lieve groetjes van mij,
    Marica

• 11 Januari 2015 - 22:20

Anita:

Hoi Floor, je kunt het mooi vertellen. Ben benieuwd naar je volgende verslag. Groetjes uit een stormachtig Nederland;-)